mandag 25. januar 2010

Belysning på ønskelista mi.

Jeg har en ting for kule lamper. Eller jeg har en ting for alt jeg syns er kult når jeg tenker meg om. =)

Her er den kule Flowerpot av Verner Panton

Det er mange lamper som står på ønskelista.

Øverst på lista står vel Collage av Louis Poulsen.



Så kommer vel Jieldè sin lampe. Ville hatt en gulvlampe i en knæsj farge med fire ledd.

Og som på bilde øverst ønsker jeg meg tre Flowerpotlamper.
De skulle fårr henge i hver sin høyde og i hver sin farge sammen. Tenkte kanskje oppe på loftstuen. Måtte i så fall fårr en eletriker til å seriekoble de siden vi bare har en takstikk. Ville også hatt denne bordvarianten av lampen.

 
Også ville jeg hatt Enigma 545 fra Louis Poulsen i over trappa opp til 2. etasje.

Her er et bilde av loftstuen vår. Er veldig mørkt der på denne tiden av året, og vi trenger mer lys. Jeg har lyst å ha en eller flere lamper som henger  i hjørnet mellom de to store vinduene. Tenkte først på Collage, men tror det vil se dumt ut at den henger over ingenting (eller bare litt over en stol). Samtidig blir det kanskje litt voldsomt med to store pendler ikke så langt i fra hverandre. Det beste jeg har komt på til nå er tre flowerpotlamper. Hva syns dere? Flere tips mottas med stoor takknemlighet.

5 kommentarer:

  1. Hei!
    Jeg kom over deg via Martas blogg Livet på Landet - og du ble umiddelbart en favoritt. Jeg har derfor gitt deg en award på bloggen min - bare for å si at du er utrolig inspirerende (og moren din også, så klart). :-D

    SvarSlett
  2. Hei! Tuusen takk for koslige ord! Det var veldig kjekt å høre at du liker bloggen min. Jeg vet egentlig ikke hvordan dette award-greiene fungerer. Har ikke fått tid til å sette meg inn i alt enda. Relativ fersk i dette. =) Skal selvfølgelig gå inn på bloggen din å se på den.

    SvarSlett
  3. tusen takk for hyggelig hilsen og skryt inne hos meg. nå ble jeg kjempeglad!! :) jeg skal prøve å få svart deg så snart jeg er hjemme fra reise. har begynt å deltidsstudere og er i Tigerstaden på forelesninger denne uka. :)

    Jeg har absolutt en fascinasjon for lamper ... o stoler ... og .. ;) Flowerpot kan sikkert bli morsomt i hjørnet ditt. Anna forslag er Toldbod fra Louis Poulson. Den finnes i flere farger. Liten og fin og kan absolutt gjøre seg i par eller mer.

    Har laga innlegg om den inne hos meg. Trykk på etiketten Belysning, du, så får du litt å velge i. :) Tusen takk igjen.
    Klem fra Åpent hus

    SvarSlett
  4. Tusen takk for premien! Så trivelig at du liker bloggen min. Jeg er ganske fersk her inne, men suges fort inn i blogglandia.
    Skal sette meg ned med prisen snart, men først er det brødbaking og pannekaker i stormen her nord.
    Synes forresten bloggen din og er inspirerende, fine farger og kjempefine bukser. Og loftet ditt-slik vil jeg og ha det. Har du laget hyllene selv av papprør?
    klem fra nord

    SvarSlett
  5. Til Åpent hus: Tusen takk for tips om lamper.
    RareRina: Pannekaker og nybakt brød hørtes utrolig godt ut. Det runde hyllesystemet/reolen får du tak i på blandt annet Illum der jeg kjøpte den, eller Ting. Den er fra Muuto. MEn du kan sikkert også lage den av papprør. Blir billigere. Så tar du bare å kjøper to brede strikker og så kan du forme den som du vil. =)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails