mandag 7. juni 2010

Ny terrasse!

Tjohopp!
Jeg har kanskje hatt det man kan kalle en effektiv dag!?

1. Stod opp og stelte meg og vesla
2. Gikk ut og rev forskaling på terrassen. (fikk hjelp av svigerfar)
3. Ryddet og sorterte forskalingen.
4. Mata vesla og meg selv. ;)
5. Bestilte jord
6. Reise land og strand for å se etter putekasse. (Bohus hadde de ikke noe særlig, ikke Jysk heller så jeg kjørte like godt enda lengre. På veg til Forus fikk jeg beskjed om at jorda kom om en time. Rakk så vidt springe innom skeidar og Living, før jeg satte meg i bilen tomhendt hjem igjen.)
7. Kom hjem til en traktorhenger full med jord.
8. Mate vesla igjen ;)
9. Spadde og grafset ut jord til den store gullmedalje før mannen kom hjem.
10. Mann kom hjem og fikk seg en skikkelig overraskelse (han visste ingenting)
11. Lagde middag
12. Impregnere puter og tar bilder til blogg og husarkiv ;)
13. Sofa og blogging....så blir nr 14. ut og jogge!

På fredag fikk vi støpt terrasse, og helga har gått med til å vanne terrasen så den ikke skal sprekke,
og så har vi pusset garasje. Slik såg det ut på terrassen i går:

Slik ser det ut nå:

Mannen kom hjem litt tidligere enn forventet, så jeg ble ikke helt fedig med å fordele ut jorda.

 
Stol fra Ikea og pute fra Ikea. Angrer nok litt på at jeg kjøpte forskjellig farge. Tror det hadde blitt finere med alle stolene i blått. Ja, ja lite å gjøre med det nå ;) Ble ikke så aller værst uansett. Må nok også sy på noe til å feste putene med. Blåser på Jæren ;)

Vet forresten ikke helt hvor jeg skal plassere ting på terrassen.
Hvor pottene skal stå, og hvor møblene skal stå. Tar gjerne imot råd og tips!

I morgen får jeg kanskje lagt ut barkduk og kjøpt litt planter og bark.
Kanskje, kanskje ikke...

Ha en Jordnær dag! ;)

8 kommentarer:

  1. Kjære tid så effektiv!! Du fortjener stor applaus! Hvor er rottingmøblene fra?

    SvarSlett
  2. Så fint det blei!! Du e vannvittig effektiv!! Du må berre komme her med litt arbeidslyst i sommar! ;) Så ska eg passe ungane eg! ;)

    Klem, Eirin

    SvarSlett
  3. Imponerende!!!!
    Det var da en utrolig effektiv dag! Hadde vært fornøyd om jeg hadde fått gjort dette i løpet av ei uke:)
    Men flott ble det jo! Så da er det sikkert verdt strevet:)
    Kjempefin terrasse og flotte hagemøbler!:)
    Her får dere nok mange fine sommerdager!

    SvarSlett
  4. Takk for kommentarer! Bare så dere vet det så hører slike dager med til sjeldenhetene her! Hihi.

    Dronning Maud: Rottingmøblene er faktisk fra Obs Bygg!

    Eirin: Du får gi beskjed om du trenge hjelp! ;) Arbeidslysta e sjelden så stor som den va i dag..he he

    SvarSlett
  5. Hei på deg, det er klart eg kjem innom for ein kikk!! Hjelpe meg for ein fantastisk fin terasse. I dag hadde me nokre karar her på anbud angåande bygging av terasse i bakhagen, og det er jo nesten så eg anger på at me ikkje går for betong. RÅFINT vart det. Eg syns også at det vart kult med ein miks av blåe og kvite stolar.

    Huset dykkar ser fantastisk ut, nesten så eg vert misunneleg :) Eg og småfeane var på Hellestøstranda i dag, og det er fantastisk, ubeskriveleg fantastisk, nydeleg sørover langs kysten.

    Ha ei god natt og ei god veke flinke du :) Stor klem frå Linda

    SvarSlett
  6. For et utrolig kult og fint hus dere har!! Kjempefin terasse også :) Og for en effektiv dag. Send gjerne litt handlekraft over denne veien også :)

    SvarSlett
  7. Herlig land så effektiv du har vært!!! For en fantastisk flott terrasse -stod i stil til det flotte huset deres.

    Og joggetur på toppen av det hele -Så flink du er!!

    Ønsker deg en fin dag og kos deg med blomster innkjøp. (:

    SvarSlett
  8. se på det fine huset! fantastisk stilig!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails