fredag 26. november 2010

Til barna

Vi har jammen meg fått en ett-åring i hus, så da måtte vi jo finne en noe forsinket presang fra Storebror til Vesla. Jeg som hadde mer enn nok med å finne kalendergaver. 
Jommen ikke lett å leve i dag. 
Takke meg til Steinalderen! Ønsker du deg liten stein, mellomstor stein eller stooor stein? Grus, singel? Gråstein eller rullestein? 

Vesla hadde gjerne blitt like glad (om ikke gladere) for en stein som for dette fra Blafre, men mammaen synes det blir mer stas å lage til barnerommet med dette ;) 


 Da var heldigvis gavene til pakkekalenderen i boks. Faktisk før tiden også!

Her skal det forklares opp, ned og i mente at de fleste presangene Storebror får i pakkekalenderen er noe han trenger. Truser, reflekser, votter er noe av det som kommer i kalenderen i år. 
Og "selvfølgelig" noe godteri.
Jeg tenkte på å pakke inn gulerøtter, sukkererter, blomkål og brokkoli, 
men slo det raskt fra meg. 
I et annet desperat øyeblikk, i mangel på kalenderidèer, stod jeg å såg på fargeblyanter. Da fikk jeg en idè om å pakke en og en fargeblyant inn, så kunne han få en hver dag. Da hadde jeg jammen blitt fort ferdig med julekalenderen...så hadde han fått en kjempespennende julekalender.
 Slo jammen i fra meg det også og gikk slukøret på den evige kalenderjakten.

Fra fjas til mere vas..(og mas)
Er det noe jeg ikke liker så er det at klærne på de vanligste kjedene i dag skal i stor grad være preget av Spidermann, Dødningshoder, Hello Kitty, Starwars osv osv. Går jeg f.eks inn på H&M kan du være sikker på at om jeg finner noe brukende til de små, så skriker det mot meg enten en spiderman i fullt storsprang, eller en alt for oppskrytt katt med navn Hello Kitty. 
Jeg gruer meg til den dagen de faktisk insisterer på å få noe sånt. Spørs om jeg klarer å svelge noen kameler da. Men da jeg kom inn på Lindex, måtte jeg lage et lite unntak av mitt prinsipp mot tegneseriefigurer på klær...
En pysj med Mummi på...Mummi liker vi...iallefall på Pysj 
(og kopper, fat, brett og barneservise) 

 Synes den var skjønn jeg..fulgte pysjbukse med også...wooow!

Jeg lover det ikke er blitt det nye hos meg med så lange innlegg.
Litt lite tid til blogging her for tiden. Og etter ettermiddager og helger i kjelleren så får taletrangen (i dette tilfellet skrivetrangen) ben å gå på.

Ha en fin helg. 
Jeg skal ned i kjelleren. 
(håper jeg kommer opp igjen) 


PS: Husk blogglotteriet mitt. Trekning på søndag.

5 kommentarer:

  1. Hei på dæi!
    Heldige lillejenta di som fikk så fine gaver av storebror. Blafre produktan e så hærlige.

    Huff kalendergaver ja.. Ikke så enkelt det der. Heldige dæi som e færdig. Hær blir det nok mest aktiviteter vi skal gjøre sammen. Tenke det blir litt koselig:)
    Håpe du har en fin kveld i kjelleren.
    klæm fra mæi

    SvarSlett
  2. Hehe.. Helt enig med alt du sier om Spiderman og Hello Kitty. Mummi blir noe annet, litt mer "solid", liksom. :)

    SvarSlett
  3. Synes du skal fortsette å skrive lange innlegg, jeg! Du skriver jo så bra!:)
    Heldige lillesøster som får så fin gave fra Blafre! Selv om hun sikkert hadde blitt fornøyd med en stein også.
    Her er det 1-års dag om ei god uke. Jeg går og vurderer å kjøpe en happycat til han. Presenterte forslaget til mannen, og han lurte på hva den kostet. Hadde lyst å pynte på sannheten, men måtte jo bare si at den kostet 1600... Hører jo selv at det er idiotisk å kjøpe noe så dyrt til en 1-åring! Han bryr seg jo absolutt ingenting om hva han får!!! Men likevel har jeg jo så lyst på den:)
    Hm... Ikke lett. Fortsatt noen dager igjen på å bestemme meg:)

    Enig med deg i at pysjer til nøds kan bli pyntet av noen figurer.
    Men for meg går grensen der:) Aldri om de skal ha en genser med dødninghoder! Hvem i alle dager satte seg ned og tenkte at det var en god idé å produsere noe slikt???
    Håper aldri at ungene begynner å mase om noe slikt altså!
    I så fall får de bare mase:) Kommer ikke innenfor døra her:)

    Kos deg i kjelleren i helga!
    Trøst deg med at dere er i gang, og er nærmere målet for hver dag!
    Vi vurderer å begynne på loftet etter jul.
    Har lyst å få det ferdig, men gleder meg ikke til prosessen:)

    SvarSlett
  4. Syns ikkje det var så langt eg, men så slite eg jo med å begrensa meg sjøl da ;o)
    Syns godt du kan skriva lange innlegg, for du skrive jo så bra!

    Flotte gaver te bursdagsbarnet, og kalenderpakkejakten kan værr litt slitsom ja. Min ville ha legokalender i år, og det var ganske greit syns eg, for guttar i den alderen e vanskelig å finna te syns eg.

    Og mummi-pysjen da *smelt*
    Det e godt det e nåke sånt innimellom Spiderman og diverse :o)

    Ha ei fiiiinfin helg!

    SvarSlett
  5. Blafre er fantastisk og funker alltid :) Også er jeg SÅ enig i de figurene på klærne! Ihvertfall til gutter er det jo helt håpløst. Er jo ikke så innmari stort utvalg fra før så greier de jammen å kjøre på med ole Brum og Spiderman og greier... Men Mummipysjen din er jeg faktisk enig i at var veldig søt:)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails