onsdag 11. mai 2011

Ei krone her og ei krone der.

Ja, nå er det ikke akkurat snakk om å skjære
ketchupflaska i to og sleike ut siste rest,
men det handler likevel om å se mulighetene
der man tror bossdunken er neste stopp. ;)

Storebror kom hjem fra barnehagen for en god stund tilbake.
Kan tro han hadde kost seg, malt og holdt på med glitterlim eller noe.
Det var iallefall noe sånn om en skal dømme ut fra det han hadde på seg den dagen.
Antrekket for dagen var en stjernejoggedress jeg har sydd tidligere og vist tidligere her.
Vel...totalt ødelagt og søpla neste for både genser og bukse.
Tja, ryggen på genseren var faktisk så og si fri for flekker.
Ribben på buksa likeså.
Hmm..
Voilà!
En ny dongeribukse.



Og her ser dere bare litt av flekkene. Hele framdelen av genseren og buksa, var nesten mer blå av flekker enn rød, hvit og grå.
Slik man må regne med når en har små.

Synes det er greit å vise barna at man kan se muligheter og utnytte ting man tror er ødelagt. Vi lever i et bruk og kast samfunn, og derfor kan det av og til være greit å gi barna litt annen input.
Eller hva synes du?
Gjerrighet eller hensyn til miljøet?

Ha en strålende onsdag!

5 kommentarer:

  1. Jeg brenner for gjenbruk, ikke nødvendigvis for å spare penger, men fordi det er noe med det å gi ting en ny sjanse..enten ved å gi det videre, fikse det eller som du,- sy det om!
    Skrev om det for litt siden.. Det gjelder å se mulighetene og ha i bakhodet at mye kan ha livets rett..i en ny form! Kjempekul bukse!! :-)

    SvarSlett
  2. Jeg elsker slik gjenbruk, jeg også!
    Kjempekul bukse!

    SvarSlett
  3. Heisan!
    Tusen takk for en utrolig koselig kommentar jeg satte kjempepris på!
    Jeg er helt enig i at det er flott at ungene ser at vi ikke bare driver med kast og bruk-kultur.Så flott at du lappet buksa så fint!
    Jeg er et ordentlig sleivete sølemenneske som vifter litt for mye med armene når jeg snakker.
    Så jeg syr på heklede lapper på mine ødelagte klær ofte og det blir faktisk litt fint også.
    Fin kveld til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  4. Så genialt! Jeg syns det ble en super gjenbruksbukse! Skulle ønske jeg kunne trylle frem slike ting selv, men syns det er vanskelig! All ære til deg og de som greier det!

    SvarSlett
  5. Så kul bukse!
    Helt enig, det blir for ille å bare kassere klærne sånn...ikke at jeg er så himla flink til å sy om, men jeg har planer vettu! Som vanlig...hihi. Men ja, er gøy å vise til barna at det ikke bare trenger å kastes når det er hull osv. Storesøster forklarte nemlig meg det, når jeg sa at vi skulle kaste en tights det var gått hull i kneet på: "men mamma, me kan jo bare sy ein lapp på!". ;)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails