tirsdag 22. oktober 2013

Nå kommer kulden...

...Og da trenger barna vintersko og vinterklær.
Jeg har handlet litt hos min samarbeidsparner Sam og Sofie.
Skibukse fra Molo og vintersko fra Bisgaard.
Jeg har ikke testet ut vinterskoene til Bisgaard enda,
men håper og tror jeg ikke blir skuffet.



Jeg setter kvalitet høyt når det kommer til barneklær, 
og jeg tenkte å lage et innlegg om en stund om hva jeg synes er gode klær til barna,
og hvilke merker og klær jeg er mindre fornøyd med.
Det hadde derfor vært veldig gøy å høre hvilke erfaringer dere har.
Er det som regel samsvar mellom kvalitet og pris?
Legg igjen en kommentar med dine erfaringer
og hva du liker og ikke liker da vel :)

10 kommentarer:

  1. Ser ut som det er et veldig mykt og varmt for i støvlene, viktig i vinterkulden det!

    SvarSlett
  2. Vi bruger også altid Bisgaard, for det er de bedste til vores datter. De sidder godt, er med rågummisål og uld indeni; så er jeg tilfreds :-) Og så molo flyverdragt. Det er kram!

    SvarSlett
  3. Hihi siden eg jobber på ein butikk som selger masse av det som SamSofie selger så synest eg så klart alt er fantastisk,er nok ikkje alltid pris og kvalitet henger sammen men som oftest,ja:)Bisgaard er fantastisk gode og Molo,supert!
    Fin dag til deg!
    Klem

    SvarSlett
  4. Det som er gode klær til noen barn er ikke det til andre, spesielt når det gjelder passform. Selv har jeg en gutt (nå 6år) som er lang og tynn, har spesielt lange bein og armer.
    Ytterdresser har vært meget vanskelig da skrittet er nedpå knærne når de passer i total lengde.... Vi har brukt mye Skogstad til han. Smal passform og meget slitesterkt. Ikke alltid de kuleste fargene, men da har det kommet lavere på prioriteringslista.
    Det samme gjelder bukser, hjelper ikke med regulerbar strikk om den der for vid på innerste hullet..... Nå 6 år, trenger 128 i lengden og 104 i bredden....
    Ang Bisgaard, har vi vært meget fornøyd med det, de er smale i fasongen. Jenta mi har meget smal fot, og de passer perfekt. Vi har brukt både vinterstøvletter og pensko.

    SvarSlett
  5. Mine gutter er veldig glad i Benetton. Og takk og lov for det...for da kommer vi unna alt av tegneseriefigurer og monster, som er kult i bøker, men ikke på alt av barneklær. Ok pris og god kvalitet. Jobber i barnehage og ser godt at man må betale for god kvalitet når det kommer til uteklær. Er ganske utrolig å høre at noen foreldre ikke tester utedresser og sko på barnet i like mange timer ute/hjemme, som de har på seg ute/barnehage.
    Savnet refleks på skoene du viser da .:) Super blogg!

    SvarSlett
  6. Likte spesielt godt de brune skoene, de var virkelig fine, og så veldig varme og gode ut! Vi er så heldig og har en farmor som elsker å kjøpe sko, jakker og dresser, så tar i mot det hun kjøper :-) Er ofte pris og kvalitet samstemmer, men slett ikke alltid!

    Barna vokser jo så fort ut av klærne, at det er ikke alltid mine rekker å slite de ut før de har vokst ut av de. Da er det supert med flere gutter i familien, slik at vi kan bytte på å arve ;-)

    SvarSlett
  7. Molo er en favoritt her i huset! både når det gjelder kvalitet og design. Har hatt Molo vinterdresser de siste tre åra til Snuppihanna, hun blir sjeldent våt og er alltid god og varm :) Vi har også hatt mye sko fra Danmark. Har hatt flest par fra Angulus. Disse er fine og varme, men egner seg ikke så godt på snø, da de ikke har så mye mønster under, så vi har hatt dem til "penstøvler" til jul og så brukt dem utover våren. Plerier å ha ecco eller vikning vinterstøvler i bhg.

    Småfolk har også mye fint.

    Synes generelt danske merker er veldig gode, men de er dyre da..

    Gleder meg plutselig til snø når jeg skriver om dette. Sommeren er fin, men sannelig er det stas med høst og vinter og ;)

    SvarSlett
  8. Her var det koselig! Besøk meg også, vel! Se for eksempel det populære innlegget mitt om handling: http://camilla-camillasblogg.blogspot.no/2012/09/ok-er-du-klar.html

    SvarSlett
  9. Hei søte du!
    Først må jeg takke deg for at du legger igjen spor på bloggen min. Det gjør meg glad, for jeg elsker kommentarer og dine er jo så herlige! Jeg har hatt helt stopp på å besøke andre blogger en periode, jeg måtte rett og slett prioritere tiden min. Men nå har jeg endelig hodet over vann og kan endelig dra på besøk hos herlige bloggerinaer som deg *smiler*

    Så delig med gode vintersko :)

    Ønsker deg en fortsatt nydelig uke!
    Her er det litt mer hvilepuls enn på lenge og jammen skal jeg nyyyyte det!
    Stoor klem

    SvarSlett
  10. Vi er strålende fornøyde med Bisgaard! Har brukt det merket til våre to i noen år nå. Jeg impregnerer skoene før bruk og etter behov, men har aldri, og da mener jeg faktisk aldri, opplevd at de er blitt våte eller kalde på tærne. Jeg kjøper dem litt romslige slik at det også blir litt luft rundt, alltid tynn eller tykk ullsokk og evt en ekstra ullsåle om det skulle trengs med tanke på størrelsen. Fått skryt i barnehagen for både bisgaars og Molo sine dresser. Jeg har til nå ikke brukt noe som er bedre.
    Gleder meg til det neste innlegget om barneklær! God søndag. Ellen

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails