tirsdag 10. desember 2013

Ønsker...

Synes egentlig det er vanskelig å ønske seg noe til jul i år.
Et skikkelig luksusproblem.
Det er ikke så mye vi strengt tatt trenger, 
og de tingene vi trenger tar deg ikke så godt ut på en ønskeliste.
(Les: munnstykke til sentralstøvsuger)

Mest av alt ønsker jeg meg mer tid.
Mindre tid til klesvask, husarbeid og matlaging og mer tid til kos. 
(hvem ønsker ikke det?)
Så ønsker jeg å få kreativiteten og engasjementet mitt tilbake når det kommer til hobbyen min.




Oppe fra venstre: Diamond Chair - Knoll, Sigurd benk - Ikea, Mega Knit teppe - Hay, Mags sofa - HAY, Sunburst klokke i sort og Eames House Bird - Vitra og Chair One - Magis

Av materielle goder, ser du ønsker over her…eller mer drømmer, 
da de fleste ikke akkurat er billige.
Jeg har sluttet å ønske meg småting som vaser og lysestaker, 
da jeg føler det har gått inflasjon i det meste jeg synes er fint, 
og jeg ser det over alt.
I tillegg har vi egentlig nok av smånips i hjemmet.
Jeg gjør det altså ikke lett for de som skal kjøpe gave til en overkommelig pris. ;)

Ønsker meg også kurs i fotografering og photoshop.
Og et ønske laaaangt fram i tid er et speilreflekskamera i fullformat med et par objektiver.

Jeg har imidlertid funnet noen gode ønsker for oss som har alt bortsett fra tid:
Gavekort på restaurantbesøk, gavekort på kino, gavekort på vaskehjelp og middagshjelp og kuponger på gratis barnevakt. 

Synes du det er lett å finne ting å ønske seg?

3 kommentarer:

  1. Det å leie inn vaskehjelp er faktisk ikke så dyrt. Og kan så absolutt være verdt det! Og hos flere vaskefirmaer kan du feks kjøpe "engangsvask", som julevask, vårrengjøring, vindusvask el. Det er jo fine ting å sønke seg!

    SvarSlett
  2. Nei, det er ikke lett å finne på noe å ønske seg. Men gavekort på tjenester i hverdagen er jo fint. Restaurantbesøk og kino var også gode forslag. Om du kjenner noen med hytte så kan du kanskje ønske dere en hyttetur? Jeg er ikke så glad i gi bort penger i julepresang, men om du ønsker deg et fotokurs så kan det jo være at noen vil være med på et spleiselag til deg? Du behøver jo ikke få alt på en gang. :-) Vi tar en del bilder, og i år har vi trykt opp noen bilder på KAPA (du kan søke på hva det er...) som vi gir til gode venners barn. Bilder = minner. Og minner er alltid hyggelig å både få og gi bort!

    Jeg blir 50 år om noen dager, og har tenkt en stund på hva jeg ønsker meg. Det har ikke vært så lett, men så kom jeg på at dette var en mulighet til å få den bunaden jeg alltid har ønsket meg. Bestilte bunaden uten å ha finansene helt i orden, men har fått penger av kjæresten og noen andre på forhånd, og så har jeg spart ganske mye selv. Drømmen er oppnådd, og jeg er kjempeglad! Og så gleder jeg meg veldig til selskapet, med deilig mat og masse prat og hygge med familie og venner. Og så skal jeg jo ha på meg bunaden min for første gang!

    En riktig god jul til deg og familien din!

    SvarSlett
  3. ønsker er vanskelig! i år så ønsker jeg meg billetter til svanesjøen, abonnement på Nemi og en sykkelhjelm - herlig å bli voksen du *ler*

    klem

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails